Monday, September 11, 2006

Blogg me here and blogg me there

Hoho.. directly translated norwegian-english is always a good one. I’m finally back in Namibia. It’s great to be “home” again, after some though 10 days in Cape Town. Namas-house is full of norwegian students, so it’s actually like being in Norway again, except from the warm weather. Namibia is starting to get HOT.

Cape Town was GREAT. If you ever get the opportunity u have to go there!!! Table mountain standing there all majestetic, the harbour, the beaches, the friendly people, the malls, the market and last but not atleast LONG STREAT with all the pubs and discos. Jippi.
We had 5 days of studying at Eastern Cape University, where we learned a lot about apartheid and the south African School-system.++ Most of it was interesting, but it’s the same as at home. Somethings are better than others. OF COURSE!
It was nice to see the other norwegian volunteers again, nice to exchange experiences and good to see that most of them are doing great! (Laila have for example had diarea for 3 weeks so I don’t know if I can call that great or what?!) STOP TAKING THAT MALARIA-MEDICINE LAILA!!!!


Anyways. Things are good in my world. My friend Shadrack from South Africa gave me the best complement today. He haven’t seen me in 5 weeks and he sayd this, in exact words: “you’ve grown big Lena, look at your cheeks your almost too fat…” So that’s my world. FAT. Jippi. But give me a few weeks in Rundu now, and I’ll show you guys, I’m starting a new and better life. (hehe… heard that before or what?) I started smoking again. I’ll rather be a smoking, fit, happy Lena—than a “non-smoking fat bitch.” So here we go…. (4,5weeks though… I was close.)

Hope you are all doing great. Love to hear from you soon. It takes you…. 7 min of your life to tell me how you are doing…!!!! Love Lena.

6 comments:

Anonymous said...

heisann min søskenban!
Tenkte eg skulle stikke innom her å sei "Hei å Høy!" Høyres utrolig kult ut d du driver på m og eg håper at du koser deg! Du har en heile støtte netverk her som tenker ofte på deg, håper at du har d bra og savna deg!!!
Eg sender deg en mail m litt sladder (når eg finner d!) og bilder.
Gla i deg schnuppa!
Stor kos og klem

Anonymous said...

Veit du, eg e ganske imponert over engelsken din! :) Vi forbereder USA-tur no. Får satse på at det e Afrika next ;) Kjekt å følge med på sida di. E stadig vekk innom der eg! Klem Jenny

Anonymous said...

Gode gamle Lena. Herlig å lese om det du opplever i Namibia. Du skriv så levande at eg sit her på kontoret mitt i Volda og humrar og skrattar. Du er tøff!
Det er tydeleg at du har det bra, er sikker på at du er ei stoor sol midt blant alle dei andre solene i Namibia.
Stå på!
PS! Den røyken må du slutte med! ;)

Anonymous said...

Hey snuppa:)
Supert å lese at du har d so bra,må sei eg vart litt bekymra når eg haure at DU var reiste dit då...men no e eg berre mektigt imponert.u go girl!
Ellerts alt bra her,regn regn regn og regn..Har du haurt ka vi søskenbarna ska gje bestemor? et album av alle oss barnebarna, so treng bilde..kansje tante ordna..du va sakna på festen lena!ska følge med deg so du må fortsette å skrive, engelsken din e veldig bra foresten:)
klem monika

Anonymous said...

Lena'pena!! Jeg sjekker bloggen din oftere enn jeg spiser, så fant ut at jeg kan jo alltids legge igjen noen ord her. Regner med at Cape Town ikke var så værst, ja. Kunne ønske jeg kunne ta noen time-out fra pensjonist-tilværelsen min her i Norge og tatt meg noen svippturer. Men no kjem eg snart! Har sendt mail til Vumisa nå, så vet nok litt mer om når jeg får dra når han svarer på den. Tok stinga i går, og begynte med fysio i dag. Vidunderlig;) Men vi hørs nok snart du, så får du fortsette å sjarmere de i Rundu i senk. Glad i deg, vettu! Klemmmmmm Madeleine

Randi og Henrik said...

Heisann Lena!! Kjempekjekt å lese om korleis du ha det der nede!! Kosli hus og fine bilde..misunne deg ja! Eg ha det supert å e bjynt i jobb å all ting!! Kos deg mykje! klem frå naboen heime i Tytebærhåjen!